2019. ápr 10.

Élet P nélkül

írta: mandygabor
Élet P nélkül

Az történt, hogy a számítógépem klaviatúrája elkezdett akadozni. Legelőször a P betű maradt ki. Hiába nyomtam le, a billentyű lenyomódott, de ha nem a megfelelő szögben közeledtem hozzá, akkor nem írta be a betűt. Ez is bosszantó volt, hiszen beírás közben gyakran vissza kellett ugranom, amikor megláttam, hogy a beépített helyesírás-ellenőrző program hibát jelzett. Igen ám, de sok szó a kihagyott P ellenére is értelmesnek tűnik, a beépített szótár nem kapja el őket, és ilyenkor gyakran csak akkor kaptam észbe, amikor már késő volt. Egy idő után már tudományosan is kezdett érdekelni a dolog, és a véletlenül P nélkül begépelt, de értelmes szavakat gyűjteni kezdtem. 

Itt van egy csokor, a felfedezésük sorrendjében:

lámpa, pék, nap, kapja, szereplő, pártok, Péter, csapja, éppen, nép, képzelő, sport, pakol, pír, prém, léptem, Pest.

_keyboard1.jpg

Most itt tartok. Egy új gyűjtőszenvedély kerített hatalmába. Jó játék nyugdíjasoknak. De azért mégis csak jobb lenne a kicserélni a billentyűzetet. Annál is inkább, mivel ár ás betűk is akadoznak.

 

Szólj hozzá

billentyűzet számítógép helyesírás-ellenőrzés